Фото без описуСоціальний педагог – це педагогічний працівник, основна мета роботи якого полягає у забезпеченні соціально-правового захисту учнів школи та попередженнї впливу негативних соціальних чинників на формування та розвиток особистості дитини. У школі він єгромадським інспектором з охорони дитинства.

Для учнів:

У яких випадках звертатися до соціального педагога?

  • якщо у Твоїй родині є проблеми, які Тебе постійно турбують, заважають нормально вчитися та відчувати себе щасливим;
  • якщо хтось примушує Тебе до вчинків, що суперечать нормам моралі, пригнічують Твою гідність, а Ти не знаєш як себе поводити у такій ситуації;
  • якщо Ти відчуваєш, що Тобі потрібна допомога лікаря або юриста, проте не наважуєшся звертатися до батьків;
і просто коли Тобі здається, що всі інші відвернулися від Тебе і ніхто тебе вже не зрозуміє...

Національна гаряча лінія для дітей та молоді

0 800 500 225 (з мобільного або стаціонарного телефону) або 116 111 (з мобільного)

Звернувшись на цю лінію, діти та молодь можуть анонімно отримати пітримку і поради щодо проблем в особистих стосунках, булінгу, непорозумінь з батьками, насильства чи жорсткого поводження. Крім того, дорослі можуть проконсультуватися з психологами, юристами та соціальними працівниками щодо випадків порушення прав дитини. Наразі лінія працює у будні з 12:00 до 20:00.

Консультації можна також отримати онлайн:

Сервіси:

ПОРУЧ – тут є можливість записатися до онлайн-групи підтримки для підлітків. Консультації проводять двічі на тиждень на платформі Zoom.

«Не дрібниці» – це телеграм-бот, який допоможе підліткам розібратися у власному емоційному стані, підтримати своє ментальне здоров’я й отримати фахові консультації від психологів.

Teenergizer – це молодіжний рух, який пропонує безоплатну та конфіденційну психологічну підтримку для підлітків. На сайті можна записатися на безоплатну консультацію.

Соціальний супровід

Основною метою соціальної служби Ліцею № 252 імені Василя Симоненка є:

  • - вивчення дитини як соціальної особистості, збереження фізичного та психологічного здоров я;
  • - створення сприятливих умов для всебічного розвитку дитини, її здібностей з урахуванням індивідуальних можливостей та обдарованості;
  • - проведення просвітницької роботи серед педагогічного, батьківського та учнівського колективів;
  • - виховання особистості без шкідливих звичок, з високими моральними рисами;
  • - здійснення професійної орієнтаці. учнів;
  • - надання комплексної соціально-психолого-педагогічної підтримки всім учаснкам освітнього середовища;
  • - захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.
  • Завдання соціального педагога:
  • - забезпечувати соціально-педагогічний патронаж дітей та молоді в системі освіти,
  • - сприяти взаємодії навчальних закладів, сім'ї, служб у справах неповнолітніх, соціального захисту, центрів соціальних служб для молоді, ювенальної превенції та інших підрозділів державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування неурядових та громадських організацій.

Робота соціального педагога здійснювалася за такими напрямками:.

1. Діагностичний напрямок

  1. Складання соціальних паспортів класів та соціального паспорта школи.
  2. Формування списків дітей певних категорій. Внесення змін та уточнень.
  3. Моніторинг позашкільної зайнятості дітей пільгових категорій з метою залучення до гурткової роботи.
  4. Виявлення учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги.
  5. Вивчення особливостей соціально-адаптаційного періоду учнів 1-х, 5-х класів.
  6. Вивчення громадської думки учнів, батьків, педагогічного колективу з різних питань життя Ліцею.

2. Профілактичний напрямок

1. Облік відвідування учнями загальноосвітнього закладу протягом року.

2. Залучення здобувачів освіти до активної діяльності за інтересами (мистецької, спортивної, трудової, музичної).

3. Проведення Всеукраїнської акції з протидії булінгу «16 днів проти насильства».

4. Представлені тематичні виставки малюнків учнів початкової та середньої школи: «Моя щаслива сім’я», «Ми - дружня родина» «Ми проти булінгу, проти насилля».

5. Проведені бесіди серед учнів з правил поведінки та безпеки в умовах воєнного стану.

6. Проведені профілактичні бесіди: «Ми проти булінгу», «Мої права та обов’язки», «Доброта твоїх вчинків», «Твоя поведінка в колі друзів», «Культура спілкування», «Профілактика шкідливих звичок», «Способи уникнення конфліктів та їх попередження», «Профілактика травматизму», «Правила дорожнього руху»; тест-опитування: «Сприяння створенню позитивного мікроклімату в колективі», який спрямований на формування дружнього ставлення один до одного.

3. Консультативний напрямок

Важливою складовою роботи соціального педагога є консультування. Основне завдання консультування – допомога учителям, батькам та учням школи побачити проблему та знайти вихід з проблемної ситуації.

1. Наданні індивідуальні та групові консультації-рекомендації вчителям щодо дітей з проявами агресивної поведінки та учнів соціально-незахищених категорій: «Взаємодія учителя і учнів».

2. За заявами батьків проведенні індивідуальні консультації, організовані зустрічі-бесіди за індивідуальним планом роботи згідно графіку щодо профілактики та подолання негативних чинників, агресії, насильства, булінгу, правопорушень та жорстокості серед учнів класу; про важливість культури спілкування, поведінки та дружньої комунікації в колективі.

4. Захисний напрямок

Соціально-психологічна служба захищає права та інтереси учнів. Соціальний педагог забезпечує: дотримання норм охорони та захисту прав дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів та дітей певних категорій; обстеження житлово-побутових умов проживання учнів пільгових та соціально-незахищених категорій. Взаємодіє з організаціями, які надають соціальні послуги.

5. Просвіта

Бесіди з батьками щодо інформування прав і потреб дітей, особливостей взаємодії в сім’ї, недопустимості жорстокого поводження з дітьми. «Вимоги до навчання та відвідування уроків», «Відповідальність за виховання дитини та недопустимість будьяких форм насильства», «Роль батьків у вихованні», «Родина – основа здорового способу життя». Формування толерантного ставлення до дітей з різних сімей.

6. Організаційно-методична робота

На початку навчального року соціальним педагогом складений та затверджений річний план роботи на 2023-2024 н.р., опрацьовані списки дітей Ліцею. Проведена соціальна паспортизація класів, Ліцею. Створена база данних про дітей пільгових категорій.

Протягом навчального року систематично проводилися оформлення щоденної документації, здійснювалися ведення журналу обліку роботи, журналу протоколів індивідуальних та групових занять.

Адреса:
04212, м. Київ, вул. Зої Гайдай, 10-В
ліцей №252 імені Василя Симоненка:
GPS: 50.51859573308, 30.494570732117

ліцей №252 імені Василя Симоненка

ліцей №252 імені Василя Симоненка