Поради із підтримання психічного і фізичного здоров'я, безпеки, харчування, освіти та розвитку

Щоб допомогти дітям, їхнім батькам та опікунам знизити рівень стресу, впоратися з емоційним навантаженням та піклуватись про здоров'я, безпеку та розвиток дітей під час війни, ми публікуємо рекомендації експертів та корисні матеріали. Це ваша Дитяча точка "Спільно" від ЮНІСЕФ.

Психологічна служба

Мета психологічної служби Ліцею №252 – забезпечення психологічних умов для соціального та інтелектуального розвитку учнів, надавати психологічну підтримку всім учасникам освітнього середовища.

В умовах війни в системі освіти завдання психологічної служби основним є питання психологічної підтримки і особистісно орієнтований підхід до кожного учасника освітнього середовища, значно підвищилася роль і відповідальність психологічної служби школи. Водночас його діяльність набуває нових рис. І природно, що кожний із нас намагається побудувати свою роботу відповідно до нових вимог. А це означає, що має бути засвоєна ціла низка нових методичних рішень. Зокрема варто приділити необхідну професійну увагу кожному учневі, визначити зміст, форму роботи, орієнтованої на психічний стан дитини з урахуванням її унікальності та самобутності. Здійснювати співробітництво з учителем і батьками, щоб, з одного боку, відповідно впливати на умови навчання дитини з урахуванням її особливостей і можливих перспектив, а з іншого – контролю емоційного стану.

Практичний психолог ставила перед собою наступні цілі:

  • надання психологічної підтримки в умовах воєнних дій в країні;
  • дотримання програм розвитку затвердження МОН;
  • створення сприятливих умов для розвитку дитини, надання допомоги дітям з особливими освітніми потребами, встановлення зв’язків і дружніх відношень між учнем, сім’єю та школою;
  • забезпечення якісного психологічного супроводу навчально-виховного процесу;
  • науково-методичне і практичне забезпечення просвітницької роботи з педагогами, учнями та батьками;
  • орієнтація виховної роботи на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі, превентивну освіту, профілактику девіантної і ризикованої поведінки підлітків; формування толерантної особистості;
  • розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих учнів, формування навичок самоосвіти і самореалізації особистості;
  • надання психологічної допомоги переміщеним особам та сім’ям що є учасниками на війні;
  • організація дистанційного навчання за потреби.

На протязі навчального року була проведена така робота:

  1. Психодіагностична робота:
  • початкова школа: вивчення особливостей адаптації першокласників до навчання у школі; дослідження шкільної тривожності молодших школярів; дослідження розвитку інтелектуальних здібностей; діагностика проблем, які пов’язані зі шкільною неуспішністю, вивчення спрямованості особистості;
  • середня школа: психодіагностика з метою вивчення адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі; вивчення мікроклімату в колективі, структури взаємодії, та розробка рекомендацій по його покращенню; діагностика вад особистісного розвитку; виявлення інтелектуальної обдарованості; діагностична робота з дітьми з сімей зони бойових дій та ВПО; діагностика проблем, які пов’язані зі шкільною неуспішністю, вивчення спрямованості особистості; соціометричне дослідження міжособистісних взаємин дітей у колективах ровесників для з’ясування і усунення причин їх порушень;
  • старша школа: оцінка домінуючої стратегії психологічного захисту в конфліктах; психолого-педагогічний супровід мультипрофільного навчання; діагностика соціально-психологічної адаптації учнів старших класів; вивчення здібностей та інтересів учнів старших класів з метою їх профорієнтації та визначення з вибором профільного предмету; діагностичне вивчення сфери інтересів та професійної визначеності;
  • педпрацівника та батьки: індивідуальна та групова діагностична робота за запитом адміністрації школи, учителів, дітей, батьків; ознайомлення з даними результатами діагностик та методик; психолого-педагогічний супровід вчителів та батьків.
  1. Психологічна просвіта:
  • педпрацівники: проведення круглого столу з педагогами початкової школи: «Адаптація першокласників в НУШ»; консультації з питань навчання та виховання; круглий стіл з педколективом початкових класів «Супровід дітей з особливими освітніми потребами»; нарада з вчителями середньої школи «Адаптація учнів 5-х класів НУШ до навчання в основній школі»; «Робота вчителя в період воєнних дій, як знизити тривожність. Де знаходити ресурси»;
  • батьки: консультації з питань навчання, виховання та проф.консультації; надання психологічної допомоги батькам ВПО; розробка рекомендацій та порад для батьків: «Як спілкуватися з підлітком», «Як розпізнати тривожні сигнали у поведінці вашої дитини!», «Правила поведінки в умовах воєнного стану», ««Особливості проявів тривожності у дітей в період воєнних дій в Україні. Як розпізнати і як допомогти»»; «Як не помилитися у виборі майбутньої професії»; ознайомлення з даними результатами діагностик та методик;
  • учні: психологічний тренінг з учнями перших класів «Ми всі різні, ми всі рівні»; в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» були проведені профілактично-просвітницькі тренінги з учнями 1-8 класи: «Не цькуй!», «Світ без насильства», «Формування толерантності в підлітків»; профілактичне заняття з учнями старших класів «Правила поведінки в умовах воєнного стану»; в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» були проведені виставки малюнків учнів початкових класів: «Щаслива сім’я», «Ми проти насилля», «Бро, твори добро», «Ми дружня родина», «Допомога друга – найкращий скарб»; просвітницький тренінг з учнями старших класів «Стрес і здоров’я»; психологічний тренінг з учнями початкових класів «Таємниці спілкування».
  1. Консультаційна робота:
  • педпрацівники: ознайомлення класних керівників з даними результатами діагностик та анкетуванням (із збереженням конфіденційності); консультування педагогів з питань навчання та виховання; індивідуальні та групові консультування з вчителями про форми профілактичної роботи, спрямованої на подолання насильства серед дітей (булінг); консультування з питань надання підтримки дітям, що знаходяться в кризових станах(ВПО); консультації вчителів з питань інклюзивного навчання; консультування вчителів під час воєнного стану в країні;
  • батьки: ознайомлення батьків з даними результатами діагностик та анкетуванням ( із збереженням конфіденційності); консультування для батьків першокласників на тему: «Психологічна готовність дитини до шкільного навчання»; консультування батьків п’ятих класів «Особливості адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі»; консультування батьків з питань навчання та виховання; бесіди з батьками щодо можливості вибору конкретних профілів та варіанти зміни рівнів навчання; консультації батьків з питань інклюзивного навчання; консультування батьків під час воєнного стану в країні;
  • учні: консультування ліцеїстів з актуальних для них питань; індивідуальне консультування учнів, що мають труднощі у виборі професії; індивідуальні та групові консультації з психологічного супроводу учнів перших та п’ятих класів; консультування дітей під час воєнного стану в країні (за запитом батьків).
  1. Корекційно-відновлювальна та розливальна робота:

протягом року проводилась індивідуально корекційна робота за запитом на різні тематики, а саме: подолання проблем які пов’язані з шкільною неуспішністю; дезадаптація учнів до шкільного навчання; розвивальна робота з учнями з метою формування впевненості; міжособистісні взаємини в колективі; психологічний стан дітей під час війни. Проведення індивідуально корекційно-розвивальної роботи з учнями другого та третього класів (інклюзивне навчання). В перших класах проводиться корекційно - розвивальна програма: «Адаптація першокласників засобами комунікації».

  1. Організаційно-методична робота:

протягом року складалися щомісячні плани, велися журнали щоденного обліку роботи психолога; журнал планування роботи психолога; журнал протоколів індивідуальних та групових консультацій. Шляхом знайомства з новими методиками психодіагностики, корекції, читання психологічної літератури, проходження курсів, вебінарів на різних освітніх платформах, підвищувала свій професійний рівень.

Адреса:
04212, м. Київ, вул. Зої Гайдай, 10-В
ліцей №252 імені Василя Симоненка:
GPS: 50.51859573308, 30.494570732117

ліцей №252 імені Василя Симоненка

ліцей №252 імені Василя Симоненка